Pred novo predstavo Borisa Kobala Hvala, ker ste z mano! v goriškem Kulturnem domu je najbrž marsikdo razmišljal o preteklosti. Članki, ki govorijo o tem, da se Kobal posipa s pepelom zaradi plagiata, so izhajali še pred nekaj meseci. Če je kdo ta čas preživel v kaki kraški jami: Kobal je na bržkone edini slovenski natečaj za komedije, ki ga organizira Slovensko ljudsko gledališče Celje, poslal besedilo Profesionalci espe, ki se je izkazalo za plagiat - prevod dela italijanskega dramatika Alda Nicolaja. In to šele po tem, ko je bila skupina igralcev v omenjenem Celjskem gledališču s sceno, kostumi in obkroženimi datumi naslednjih ponovitev v notesnikih že opravila premiero. To je unikum v slovenski gledališki zgodovini.
Kobal je prišel na prazen goriški oder in začel svoj »kabaretni večer«, kot bi lahko iz javnega opisa dogodka razbrali zvrst njegove tokratne predstave. Ni se zgodil kabaret, petja nismo slišali, prej nekakšen odprto strukturiran »stand-up« večer s presenečenjem. Klasični stand-up se je vrtel okrog biblijskih motivov, vmes je skušal neposredno govoriti o sebi, a se nikakor ni mogel znebiti distance in govoriti iskreno, kot smo tega vajeni pri mojstrih stand-upa, kakršen je Louis C. K., če navedem tistega, ki je pred kratkim prvič ponovno nastopil po izjemno škandalozni aferi. Kakorkoli, dejstvo je, da je bila publika v Kulturnem domu vseskozi radodarna s smehom na račun klišejev o ženskah in tudi globljih temah o človekovem staranju. Kobal je dober pripovedovalec, to je neizpodbitno dejstvo.
Kobal je nato izstopil iz svojih gledaliških čevljev in ponudil nov komentar na nedavno »afero plagiat« ...
Več v jutrišnjem (četrtkovem) Primorskem dnevniku.