Petek, 22 november 2024
Iskanje

Sočna pripoved doživljanja neobičajnega časa in praznih rimskih ulic

Janko Petrovec v Kulturnem domu predstavil svojo knjigo Karantena.Rim

Trst |
27. okt. 2020 | 10:07
Dark Theme

»Počutim se doma,« je Janko Petrovec, dopisnik RTV Slovenija iz Italije in Vatikana, avtor knjižne uspešnice Karantena. Rim., odgovoril, ko ga je Sandor Tence na nedeljski predstavitvi knjige v tržaškem Kulturnem domu vprašal, kako se počuti tukaj. »Tukaj« je obenem Trst, ki ga je Petrovec začel spoznavati že kot študent Jadranskega zavoda združenega sveta, a tudi odrske deske Slovenskega stalnega gledališča, kjer je bil avtor pred preskokom v novinarski poklic član igralskega ansambla. »Ta oder je eden mojih domov, na njem sem preživel svoja najboljša leta. Veliko se selim: iz Prebolda v Ljubljano, Trst, Rim, a od nikoder ne bežim,« se pošali Petrovec, ki od leta 2016 živi v večnem mestu, od koder slovenski publiki s posebnim čutom in predanostjo razpira radijska in televizijska okna v italijansko (in ne samo) stvarnost in dogajanje.

Ob novinarskem delu se avtor knjige Karantena. Rim, ki je nekakšen dnevnik iz večmesečnega obdobja omejitve gibanja, ukvarja tudi s prevajanjem. Iz italijanskega v slovenski jezik je že prevedel več knjig in dramskih del. Eno izmed teh, dramo avtorja Lina Marrazza z naslovom Artemisia Gentileschi, srečanje, bi si bili morali v Petrovčevem prevodu čez nekaj dni ogledati v Slovenskem stalnem gledališču, a kaj, ko je uredba predsednika vlade vsa gledališča prisilila v zamrznitev dejavnosti. Na vznemirljivo, v mnogočem tudi tragično zgodbo baročne slikarke Artemisie Gentileschi, bo tako treba še nekoliko počakati.

Petrovec ugotavlja, da se očitno udobno počuti v vlogi interpreta – to je po njegovem skupni imenovalec igralskega, novinarskega in prevajalskega poklica, saj gre v vseh treh primerih za vzpostavljanje kanalov, po katerih neka že obstoječa zgodba priteče do naslovnika.

Na predstavitvi »koronavirusnega« dnevnika, s skupnimi močmi sta jo organizirala Slovenski klub in Slovensko stalno gledališče, je Janko Petrovec razkril, da so zapisi začeli nastajati kot odgovor na številna vprašanja o dogajanju v Italiji, prvemu žarišču koronavirusne epidemije v Evropi. Iz Slovenije jih je prejemal prek Facebooka. »Na začetku sem odgovarjal vsakemu posebej, potem sem začel odgovarjati “javno”,« je povedal. Kdor bo v roke vzel slabih 140 strani dolgo knjižico, izdala jo je Založba Goga, bo na njenih straneh lahko prebiral sočno, življenjsko pripoved doživljanja neobičajnega časa in nenavadno praznih rimskih ulic, v katero je Petrovec spretno vtkal osebne izkušnje in spomine.

Več v današnjem (torkovem) Primorskem dnevniku.

Za branje in pisanje komentarjev je potrebna prijava